דירוג סרטי 2022
טום קרוז שמר נאמנות לקולנוע, והוא לא לבד: מ"אהבה בשחקים: מאווריק", דרך הדוקו על "הללויה" של לאונרד כהן ועד המחאה האיראנית. עשרה סרטים מ-2022 שאהבנו במיוחד
טום קרוז שמר נאמנות לקולנוע, והוא לא לבד: מ"אהבה בשחקים: מאווריק", דרך הדוקו על "הללויה" של לאונרד כהן ועד המחאה האיראנית. עשרה סרטים מ-2022 שאהבנו במיוחד
"כאילו אין מחר" מציג צעירים הנמלטים מפיגוע במצעד הגאווה, ומדחיקים את הטראומה בעזרת סקס וסמים בתוך דירה סגורה. עצם קיומו של הסרט מבורך באקלים הנוכחי, אבל למרות שהקאסט נותן את כולו, ובמיוחד ישראל אוגלבו בתפקיד ראשון, הדמויות פשוט לא מעניינות. שלושה כוכבים
ג'יימס קמרון לא חסך באמצעים ושופך על הצופים דליי ענק של אקשן, ספקטקל ואפקטים. יש פה פיצוצים, יריות, יצורים חייזריים חדשים, נופי טבע צבעוניים, קצת דרמת התבגרות והרבה רגעים משפחתיים. רק שאם כבר הושקעו כל כך הרבה מאמצים, לא חראם לתת לו כזה תסריט בשקל?
הסרט שפותח את חגיגות המאה לאולפנים הוא אכן, כפי שמרמז שמו, משונה קצת: שילוב לא טריוויאלי בין תבניות מוכרות לניסיונות לפרוץ את הנוסחה. אבל בהיעדר פוקוס, רוב הזמן הוא "רק" טוב מאוד. ובכל זאת יש כאן מה לחגוג: לראשונה דיסני מציגה נער מחוץ לארון - והוא מקסים
"הפייבלמנים", סרטו החדש והמדובר של סטיבן ספילברג, הוא גם סרטו האישי ביותר ולכן סרטו היהודי ביותר - והוא מכתב אהבה לצפייה בקולנוע ולעשיית קולנוע, אבל גם לאימא היהודייה ולזהות היהודית. הצפייה בו היא עונג צרוף
"רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" הגיע לנטפליקס לאחר סיבוב קצר באולמות. התוצאה היא סרט מבריק ומצחיק שגם אגאתה כריסטי היתה מוחאת לו כפיים
העיבוד החדש לקלאסיקה האנטי-מלחמתית "במערב אין כל חדש" הוא צפיית חובה בנטפליקס: מדובר בסרט המלחמה הכי סוחף, מטלטל ובלתי נשכח מאז הקלאסיקה של ספילברג. עם זאת, חייבים גם להעיר על הצורה שבה הוא תורם למירוק המצפון הגרמני
"בית הספר לטוב ולרע", המבוסס על ספר הפנטזיה באותו השם, מתרכז בבית ספר קסום לגיבורים ונבלים. עם דמויות קלושות, קלישאות שחוקות וטוויסטים שניתן לזהות מקילומטרים, אפילו השחקניות המעולות שלוהקו אליו לא מצליחות להציל אותו מעצמו. כוכב וחצי
אפס קלאס, אפס קלאץ', אפס מאמץ והכל טו מאץ': מבחינה אמנותית, "בלאק אדם" מתחת לכל ביקורת, אבל העיסוק שלו בטוב וברע ובאימפריאליזם ובקולוניאליזם הופכים כמה רגעים מתוכו למרתקים
חייה של מרילין מונרו הם בסיס ל"בלונדינית", הסרט המדובר והשערורייתי שעולה בנטפליקס. אין לו שום אמפטיה או הערכה כלפי הגיבורה שלו. תחת זאת הוא מנצל אותה, מבזה אותה ומשפיל אותה, ומגיש לנו פורנו של סבל שנמשך 166 דקות בלתי נסבלות. ראו הוזהרתם
הקומדיות הרומנטיות הטובות ביותר הן אלה שגם מצליחות להגיד משהו על אהבה ומערכות יחסים מעבר לשאלה עם מי הגיבור או הגיבורה יתחתנו, והסרט המביך "כרטיס לגן עדן", בכיכובם של שניים מהשחקנים האהובים ביותר בעולם, מצליח מקסימום לגמגם משהו על הצורך להקשיב ללב
"תא מספר 6" עטור השבחים מציג סיפור מסע קטן ואוורירי על ידידות ומשיכה מפתיעה בין שני אנשים שלא אמור להיות להם כלום במשותף, ובכל זאת מצליחים לחלוק קשת שלמה של רגשות זה עם זו. זה סיפור עם הרבה כאב, אבל ככל שהנסיעה מתקדמת - הוא מתמלא באהבת אדם
"זמן לעצמי", הסרט של נטפליקס שנועל את החופש הגדול, הוא קומדיה נחותה בכיכובם של קווין הארט ומרק וולברג כגברים שעושים שטויות, ובצידן בחורה ישראלית אכזרית ואלימה, שמדברת אנגלית במבטא ומשחילה גם כמה מילים בעברית
הכוונות מאחורי "שירת סרטני הנהר" נעלות, אבל הוא מצטרף למצעד בלתי נגמר של עיבודים בינוניים לספרים מעולים. וגם: הסרט של שון ודילן פן דווקא מפתיע לטובה
אחרי "תברח" ו"אנחנו", ג'ורדן פיל חוזר עם "אין מצב", סרטו השאפתני ביותר ולמרבה הצער גם המאכזב ביותר. למרות הציפיות, היומרות והביקורות המהללות, הסרט מעורר תמיהה ואפשר גם היה לקרוא לו "הנפילה", "אז מה?" או "נו, זה הכל?
פסטיבל הקולנוע ירושלים החזיר את הצבע לפנים של התעשייה המקומית והתגלה כתעודת כבוד לתרבות הישראלית, סידר לשמואל וילוז'ני את תפקיד חייו והשאיר הרבה זיכרונות יפים, אז למה בכל זאת יש לנו תלונות?
"השפעה", מספריה האהובים ביותר של ג'יין אוסטן, עובד לסרט בנטפליקס, והמעריצים כבר קוראים לו "העיבוד הכי גרוע לאוסטן אי פעם". בניסיון לעדכן אותו, היוצרים שינו את שני הגורמים המהותיים שהם לב ליבו של הספר: אופי הגיבורה והתמה העיקרית של כמיהה לאהבה אבודה
תקציב של 200 מיליון דולר, הבמאים של "הנוקמים" וכוכבים כמו ריאן גוסלינג וכריס אוונס. "האיש האפור" אמור להיות הסרט הכי גדול בתולדות נטפליקס, אבל הוא מתגלה כמעין "משימה בלתי אפשרית" לעניים
הביוגרפיה המדוברת של אלביס פרסלי רוצה לשחזר את ההישגים של "רפסודיה בוהמית", שואבת השראה מ"אמדאוס" ומתגלה כקולקציה של קלישאות וכסרט וולגרי ושטחי, הממחיש את הבעייתיות של הז'אנר
"שנות אור", הסרט החדש של פיקסאר, עלה באולמות הקולנוע בלבד, אבל נראה שנועד לרפד בעתיד את הקטלוג של דיסני פלוס. רק דבר אחד נזכור ממנו: נשיקה לסבית קצרצרה וסטרילית, שהוכיחה כי אנחנו רחוקים שנות אור מעולם לא חשוך
אדם סנדלר שוב שובר את השיאים של עצמו, והפעם בזכות "השיחוק" בנטפליקס - סרט כדורסל שהתסריט שלו הוא בית ספר לכתיבה. ומה לגבי תצוגת המשחק של הכוכב הוותיק? כל כדורסלן היה מת להיות ווינר כמוהו
הסרט שתוקף את מצרים באמצעות שחקנים ישראלים, הסרט שמבקר את יהדות אמריקה בלי שחקנים יהודים, והסרט שהרים את התקרה בהקרנה שלו וצפוי להירשם כאחד הגדולים של השנה. סיכום הסופ"ש הראשון בפסטיבל קאן
הסרט הכי מרגש של השנה, הדוקו שמזכיר עד כמה האופוזיציה לפוטין אמיצה וחשובה, דוקו שואה יוצא דופן והסרטים הכי לוהטים של סאנדנס. מדריך ההמלצות לפסטיבל דוקאביב
"ד"ר סטריינג' בממדי הטירוף", בניצוחו של סם ריימי האגדי, הוא הסרט הראשון של מארוול שגובל במחוזות האימה. הביצוע מרשים ומרהיב ויזואלית, אבל גיבור העל שעומד במרכזו מתקשה להתרומם, והתסריט המסובך להפליא נראה כמו ברושור לפרויקטים הקודמים והבאים של מארוול
"השורד" עתיר הכוכבים (כולל אחת מישראל) מציג את סיפורו של הארי האפט, שהצליח לשרוד את אושוויץ בזכות כישורי האגרוף שלו. התוצאה משעממת ומקוממת, אבל אפשר להבין למה ביידן בחר להקרין דווקא אותה בבית הלבן ביום השואה
מזמן כבר לא היה דיבור על סרט כמו שיש על "הכל בכל מקום בבת אחת" - סרט שלוקח רעיונות עתיקים, חלקם מנחמים וחלקם אפלים, ומציג אותם בצורה שכמותה עוד לא ראינו. התוצאה מפתיעה ומתישה, מתנשאת וחצופה, מרגשת ומעיפה
ניקולס קייג' מגלם גרסה של עצמו ב"משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק", סרטו החושפני אי פעם ואחד מסרטיו הטובים בשנים האחרונות, שממחיש למה הוא נשאר כל כך רלוונטי אחרי כל השנים והמהמורות
עונש המוות הוא אחת הסוגיות הבוערות בארצות הברית, וכנראה שאמריקה היתה צריכה במאית ישראלית כדי שתעסוק בה. הגר בן אשר הרימה את הכפפה, והתוצאה היא הדרמה המרתקת "נשים מתות מהלכות"
אם יש עוד מקום באולמות הקולנוע לסרטים שהם לא על באטמן וספיידרמן, אז מגיע ל"העיר האבודה" של סנדרה בולוק וצ'אנינג טאטום לשבור קופות
אחרי הבכורה בקאן, הסערות הפוליטיות והזכייה בפרס אופיר, "ויהי בוקר" מגיע לאקרנים. לפני עשור וחצי, סרט כזה היה בוודאות מסעיר את העולם וגם אותנו, אבל כרגע נראה שהעוצמה שלו תעבור לכולנו מעל הראש
"דוג טריפ", בכיכובו של צ'אנינג טאטום שהפעם גם ישב בכיסא הבמאי, הוא סרט משונה: לא רגיש, ובכל זאת מרגש. התוצאה הסופית, כמשתמע משמה, היא שיר הלל לכלבים, וגם אם לא תזכה בפרסים, אולי תגרום לצופים לאמץ הולך על ארבע כחברם הטוב ביותר
"מוות על הנילוס" חטף כל מכה אפשרית והוכתר כסיוט הכי גדול של כל יחצן לפני שהגיע לאולמות בסוף השבוע. הצפייה בו מגלה כי הוא חוויה מסויטת גם מבחינת הקהל, ואפילו גל גדות לא מצילה אותו
"ספנסר", בכיכובה של קריסטן סטיוארט כנסיכה דיאנה, הוא ההפך מ"הכתר" - לא דרמה תקופתית שגרתית, אלא מעין סרט אימה אמנותי ומסוגנן, שהוא לא רק מרהיב, אלא גם מבריק ומרגש. התוצאה מאתגרת, אבל מתגלה בסופו של דבר כסרט הכי טוב של השנה החולפת
"חברים יקרים מכל", הגרסה הערבית של "זרים מושלמים", כובשת את נטפליקס ומעוררת סערה ואפשר להבין למה, כי היא מאתגרת את גבולות השיח בעולם הערבי לגבי גבריות, נשיות ומיניות. על הדרך, היא גם ממחישה את הדימיון בינינו לשכנינו מצפון ומדרום
הסרט הכי מדובר הוא גם הסרט הכי יהודי, התפקיד של אמה תומפסון מביא אותה לשיא והסרטים שמכריחים אותנו להסתכל בראי - סיכום פסטיבל סאנדנס, רגע לפני טקס חלוקת הפרסים
האומיקרון דחק את פסטיבל סאנדנס למתכונת וירטואלית בפעם השנייה ברציפות, אך זה לא מנע ממנו להציג בסוף השבוע כמה סרטים וסדרות שעוד ידובר בהם רבות לאורך השנה הקרובה. סקירה מיוחדת